Zespół Utrzymania i Ochrony Dróg
Zespół Utrzymania i Ochrony Dróg
pok. nr: 101, 106, 110 i 111
Kierownik Zespołu - Krzysztof Chojnacki
tel. 48- 38-15-063, 48-36-55-801 wew. 234
e-mail: utrzymanie@pzdp.radom.pl
Do zadań Zespołu Utrzymania i Ochrony Dróg należy w szczególności:
- ochrona pasa drogowego;
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz naliczanie opłat i kar pieniężnych;
- koordynacja i kontrola prawidłowego prowadzenia robót realizowanych na podstawie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego;
- koordynacja robót w pasie drogowym;
- koordynowanie prac związanych z przeprowadzaniem okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym weryfikację cech i wskazanie usterek, które wymagają prac konserwacyjnych lub naprawczych ze względu na bezpieczeństwo ruchu drogowego;
- ustalanie warunków technicznych, opiniowanie i uzgadnianie dokumentacji projektowych urządzeń infrastruktury technicznej nie związanych z drogą;
- wydawanie zezwoleń na umieszczenie w pasie drogowym obiektów budowlanych, urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam;
- badanie wpływu robót drogowych na bezpieczeństwo ruchu drogowego;
- przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników;
- wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
- zarządzanie i utrzymanie kanałów technologicznych i naliczanie opłat, o których mowa w art. 39 ust. 7 ustawy o drogach publicznych;
- opiniowanie projektów organizacji ruchu;
- opiniowanie przebiegu dróg oraz zaliczania ich do odpowiedniej kategorii;
- uzgadnianie obszaru wykorzystania pasa drogowego w związku z wykorzystaniem dróg w sposób szczególny;
- opracowywanie projektów planów rzeczowo-finansowych remontów, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich;
- przygotowywanie informacji o potrzebie wykonania robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających;
- przekazywanie informacji do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej o obowiązujących stawkach opłat za zajęcie pasa drogowego oraz o wydanych decyzjach w zakresie infrastruktury technicznej;
- realizacja zadań z zakresu inżynierii ruchu drogowego;
- dokonywanie i analiza okresowych pomiarów ruchu drogowego;
- współpraca z Policją i innymi organami w sprawach organizacji i bezpieczeństwa ruchu na drogach powiatowych;
- uzgadnianie aktów prawa miejscowego oraz zmian zagospodarowania terenu przyległego do pasów dróg powiatowych;
- uzgadnianie lokalizacji i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych, oraz ustalanie lokalizacji wiat przystankowych;
- uczestniczenie w naradach koordynacyjnych w Zespole Uzgodnienia Dokumentacji Projektowej.
Informacja wytworzona przez:
Robert Bębenek
email: r.bebenek@pzdp.radom.pl , w dniu: 22‑09‑2016 08:51:55
email: r.bebenek@pzdp.radom.pl , w dniu: 22‑09‑2016 08:51:55
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Tomasz Ziętkowski
email: sekretariat@pzdp.radom.pl tel.:483815060 , w dniu: 22‑09‑2016 08:51:55
email: sekretariat@pzdp.radom.pl tel.:483815060 , w dniu: 22‑09‑2016 08:51:55
Data ostatniej aktualizacji:
05‑11‑2024 14:43:30
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|