UCHWAŁA Nr   226/XXII/2008

RADY  POWIATU  W  RADOMIU

z dnia 22 września 2008 roku

w sprawie nadania Statutu dla Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Radomiu oraz zmiany uchwały Nr 28/IV/99 z dn. 29.01.1999r. w sprawie utworzenia   Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Radomiu.

 

Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), art. 20 ust. 2 w związku z art. 238 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) – Rada Powiatu w Radomiu uchwala, co następuje:

 

§ 1

1. § 3 uchwały Nr 28/IV/99 z dn. 29.01.1999r. w sprawie utworzenia Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Radomiu otrzymuje następujące brzmienie:

„ Organizację i zasady funkcjonowania Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych określi statut uchwalony przez Radę Powiatu i regulamin organizacyjny uchwalony przez Zarząd Powiatu.”

 

2. Uchwala się statut dla Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Radomiu, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2

Wykonanie Uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia z mocą obowiązującą od 2 listopada 2008 roku.

 

 

 

Przewodniczący Rady

Edward Krok

 

 

 

 

Załącznik

 do Uchwały Nr  226/XXII/2008

Rady Powiatu w Radomiu

z dnia 22 września 2008 r.

 

 

 

 

STATUT

POWIATOWEGO ZARZĄDU DRÓG PUBLICZNYCH

W RADOMIU

Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Radomiu zwany dalej Zarządem Dróg działa na podstawie Uchwały Nr 28/IV/99 z dnia 27 stycznia 1999 r. Rady Powiatu w Radomiu w sprawie utworzenia Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Radomiu i Regulaminu Organizacyjnego oraz ustaw, w szczególności:

-        ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz.1592 z późn. zm)

-        ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych ( Dz.U. z 2005r. Nr 249 poz. 2104 z późn. zm)

-        ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych ( Dz.U. z 2007r. Nr 19 poz. 115 z późn. zm.).

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

1.      Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych jest budżetową jednostką organizacyjną Powiatu Radomskiego, nie posiadającą osobowości prawnej, finansowaną z budżetu Powiatu.

2.      Zarząd Dróg wykonuje zadania określone przepisami prawa, w imieniu Zarządu Powiatu i Starosty.

3.      Działalnością Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor powołany przez Zarząd Powiatu  Radomskiego.

4.      Siedziba Zarządu Dróg znajduje się w Radomiu.

5.      Podstawą gospodarki finansowej Powiatowego Zarządu Dróg jest roczny plan finansowy, obejmujący dochody i wydatki budżetowe.

6.      Nadzór nad działalnością Zarządu Dróg sprawuje Zarząd Powiatu Radomskiego.

 

ZAKRES DZIAŁANIA I PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI

§ 2

1.      Terenem działania Zarządu Dróg jest Powiat Radomski obejmujący gminy: Gózd, Iłża, Jastrzębia, Jedlińsk, Jedlnia Letnisko, Kowala, Pionki, Przytyk, Skaryszew, Wierzbica, Wolanów, Zakrzew i miasta Iłża, Pionki, Skaryszew.

 

§ 3

1.      Podstawowym przedmiotem działania Zarządu Dróg jest wykonywanie obowiązków zarządcy dróg powiatowych w rozumieniu ustawy o drogach publicznych.

2.      Zarząd Dróg wykonuje również inne zadania zlecone Dyrektorowi przez Zarząd Powiatu lub Starostę Powiatu Radomskiego.

3.      Zarząd Dróg realizuje zadania własne powiatu z zakresu zarządzania drogami powiatowymi.

§ 4

W zakresie realizacji zadań Zarząd Dróg współpracuje z organami jednostek samorządu terytorialnego, organami administracji rządowej oraz innymi instytucjami.

 

ORGANIZACJA JEDNOSTKI

§ 5

1.      Dyrektora Zarządu Dróg powołuje i odwołuje Zarząd Powiatu.

2.      Dyrektor może udzielić pisemnego pełnomocnictwa Kierownikom Komórek organizacyjnych Zarządu Dróg, do wykonania określonych zadań, z wyjątkiem zadań zastrzeżonych dla kompetencji Dyrektora.

3.      Dyrektor jest zwierzchnikiem służbowym pracowników Zarządu Dróg.

§ 6

Podstawowymi komórkami organizacyjnymi Zarządu Dróg są:

1.      Zespół Zamówień Publicznych, Inwestycji, Utrzymania Dróg i Mostów,

2.      Zespół Inżynierii Ruchu i Ochrony Pasa Drogowego,

3.      Zespół Finansowy,

4.      Zespół Administracyjny,

5.      Samodzielne stanowisko pracy,

6.      Obwód Drogowy w Siczkach,

7.      Obwód Drogowy w Radomiu.

Zakres zadań poszczególnych komórek organizacyjnych, ich funkcjonowanie oraz zakres czynności pracowników ustala Dyrektor.

§ 7

Szczegółową strukturę i zasady funkcjonowania Zarządu Dróg określa Regulamin Organizacyjny zatwierdzony przez Zarząd Powiatu Radomskiego.

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 8

1.      Zarząd Dróg stosuje odpowiednio obowiązujące w Starostwie Powiatowym w Radomiu instrukcje kancelaryjne.

2.      Zarząd Dróg stosuje pieczęć nagłówkową o treści:

 

POWIATOWY ZARZĄD

DRÓG PUBLICZNYCH w RADOMIU

26-600 Radom, ul. Graniczna 24

NIP 948 22 42 113, Reg. 672007987

 

3.      Zmiany w statucie następują w formie właściwej do jego nadania.