UCHWAŁA Nr 226/XXII/2008
RADY POWIATU W RADOMIU
z dnia 22 września 2008 roku
w sprawie nadania
Statutu dla Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Radomiu oraz zmiany uchwały
Nr 28/IV/99 z dn. 29.01.1999r. w sprawie utworzenia Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w
Radomiu.
Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie
powiatowym (Dz.U. z 2001 r.
Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.),
art. 20 ust. 2 w związku z art. 238 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o
finansach publicznych (Dz.U. z
2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.)
– Rada Powiatu w Radomiu uchwala, co następuje:
§ 1
1. § 3 uchwały Nr 28/IV/99 z
dn. 29.01.1999r. w sprawie utworzenia Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w
Radomiu otrzymuje następujące
brzmienie:
„ Organizację i zasady funkcjonowania Powiatowego
Zarządu Dróg Publicznych określi statut uchwalony przez Radę Powiatu i
regulamin organizacyjny uchwalony przez Zarząd Powiatu.”
2. Uchwala się statut dla Powiatowego Zarządu Dróg
Publicznych w Radomiu, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie Uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia
z mocą obowiązującą od 2 listopada 2008 roku.
Przewodniczący Rady
Edward Krok
Załącznik
do Uchwały Nr 226/XXII/2008
Rady Powiatu w Radomiu
z dnia 22 września 2008 r.
STATUT
POWIATOWEGO ZARZĄDU DRÓG
PUBLICZNYCH
W RADOMIU
Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Radomiu zwany dalej Zarządem Dróg działa na podstawie Uchwały Nr 28/IV/99 z dnia 27 stycznia 1999 r. Rady Powiatu w Radomiu w sprawie utworzenia Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Radomiu i Regulaminu Organizacyjnego oraz ustaw, w szczególności:
- ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz.1592 z późn. zm)
- ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych ( Dz.U. z 2005r. Nr 249 poz. 2104 z późn. zm)
- ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych ( Dz.U. z 2007r. Nr 19 poz. 115 z późn. zm.).
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
§ 1
1. Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych jest budżetową jednostką organizacyjną Powiatu Radomskiego, nie posiadającą osobowości prawnej, finansowaną z budżetu Powiatu.
2. Zarząd Dróg wykonuje zadania określone przepisami prawa, w imieniu Zarządu Powiatu i Starosty.
3. Działalnością Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor powołany przez Zarząd Powiatu Radomskiego.
4. Siedziba Zarządu Dróg znajduje się w Radomiu.
5. Podstawą gospodarki finansowej Powiatowego Zarządu Dróg jest roczny plan finansowy, obejmujący dochody i wydatki budżetowe.
6. Nadzór nad działalnością Zarządu Dróg sprawuje Zarząd Powiatu Radomskiego.
ZAKRES DZIAŁANIA I PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI
§ 2
1. Terenem działania Zarządu Dróg jest Powiat Radomski obejmujący gminy: Gózd, Iłża, Jastrzębia, Jedlińsk, Jedlnia Letnisko, Kowala, Pionki, Przytyk, Skaryszew, Wierzbica, Wolanów, Zakrzew i miasta Iłża, Pionki, Skaryszew.
§ 3
1. Podstawowym przedmiotem działania Zarządu Dróg jest wykonywanie obowiązków zarządcy dróg powiatowych w rozumieniu ustawy o drogach publicznych.
2. Zarząd Dróg wykonuje również inne zadania zlecone Dyrektorowi przez Zarząd Powiatu lub Starostę Powiatu Radomskiego.
3.
Zarząd Dróg realizuje zadania własne powiatu z
zakresu zarządzania drogami powiatowymi.
§ 4
W zakresie realizacji zadań Zarząd Dróg współpracuje z organami jednostek samorządu terytorialnego, organami administracji rządowej oraz innymi instytucjami.
ORGANIZACJA
JEDNOSTKI
§ 5
1. Dyrektora Zarządu Dróg powołuje i odwołuje Zarząd Powiatu.
2. Dyrektor może udzielić pisemnego pełnomocnictwa Kierownikom Komórek organizacyjnych Zarządu Dróg, do wykonania określonych zadań, z wyjątkiem zadań zastrzeżonych dla kompetencji Dyrektora.
3. Dyrektor jest zwierzchnikiem służbowym pracowników Zarządu Dróg.
§ 6
Podstawowymi komórkami organizacyjnymi Zarządu Dróg są:
1. Zespół Zamówień Publicznych, Inwestycji, Utrzymania Dróg i Mostów,
2. Zespół Inżynierii Ruchu i Ochrony Pasa Drogowego,
3. Zespół Finansowy,
4. Zespół Administracyjny,
5. Samodzielne stanowisko pracy,
6. Obwód Drogowy w Siczkach,
7. Obwód Drogowy w Radomiu.
Zakres zadań poszczególnych komórek organizacyjnych, ich funkcjonowanie oraz zakres czynności pracowników ustala Dyrektor.
§ 7
Szczegółową strukturę i zasady funkcjonowania Zarządu Dróg określa Regulamin Organizacyjny zatwierdzony przez Zarząd Powiatu Radomskiego.
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
§ 8
1. Zarząd Dróg stosuje odpowiednio obowiązujące w Starostwie Powiatowym w Radomiu instrukcje kancelaryjne.
2. Zarząd Dróg stosuje pieczęć nagłówkową o treści:
POWIATOWY ZARZĄD |
DRÓG PUBLICZNYCH w RADOMIU |
26-600 Radom, ul. Graniczna 24 |
NIP 948 22 42 113, Reg. 672007987 |
3. Zmiany w statucie następują w formie właściwej do jego nadania.